Garanție
1 februarie 2021 2021-02-01 23:20Garanție
Drepturile consumatorului sunt conform prevederilor OG 21/92, Legea 449/2003 şi Legea 296/2004
- Vânzătorul acordă o garanție de 2 ani de zile de la data cumpărării pentru persoane fizice și garanție de 1 an de zile pentru persoane juridice, astfel că orice lipsă de conformitate, apărută în cadrul acestui termen, va fi asumată de vânzător fără costuri pentru consumator.
- Lipsa de conformitate a produselor va fi constată de către service-ul agreat de vânzător.
- În cazul constatării de către service a lipsei de conformitate a produsului, garanția este asigurată prin secția aspecializată și se face prin repararea, înlocuirea produsului sau returnarea banilor – după caz.
- Consumatorul poate solicita returnarea banilor doar în următoarele cazuri:
- dacă nu a a beneficiat de reparare, nici de înlocuire a produsului semnalat defect;
- dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
- dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, fără inconveniețe semnificative pentru cumpărător;
- Restituirea valorii produsului se face la valoarea achiziționată a acestuia.
- În cazul solicitării de reparaţii în garanţie, cumpărătorul este obligat să prezinte documentația, accesoriile și a amabalajul primit odată cu echipamentul, pe toată durata garanției.
- Garanţia produselor nu acoperă accesoriile (site, cabluri electrice, furtune, vase sticlă/plastic, cuţite, teluri şi altele similare), consumabile (saci, filtre, perii, baterii, ş.a.m.d.), precum şi părţile casabile ale produsului (ex: carcasă) sau diverse defecte ce pot apărea în urma transportului produsului, căderi sau lovirii acestora, descărcărilor electrice, variaţiilor de tensiune ale reţelei electrice sau în cazul conectării la o reţea de tensiune necorespunzătoare, etc.
- Garanţia produselor nu acoperă lipsa unui accesoriu sau a vreunei părţi a produsului constatată după achiziţionarea acestuia. Întreţinerea curentă nu face obiectul garanţiei.
- Unităţile service au obligaţia să efectueze operaţiunile de service în perioada de garanţie, în cel mult 15 zile lucrătoare de la data înregistrării reclamaţiei cumpărătorului.
- În cazul reparării produsului, vor fi montate numai piese noi.
- Timpul de nefunctionare din cauza lipsei de conformitate apărute în termenul de garanție legală sau comercială prelungește termenul de garanție.
- Durata medie de utilizare este de 3 ani, timp în care se asigură piese de schimb, accesorii şi postgaranţie (unde este cazul).
- Durata termenului de garanţie se prelungeşte cu timpul scurs de la data la care consumatorul a reclamat defectarea produsului şi până la data repunerii acestuia în stare de funcţionare.
- La cererea cumpărătorului se înlocuieşte produsul aflat în termenul de garanţie, dacă nu poate fi reparat sau când durata de nefuncţionare, din cauza deficiențelor apărute depăseste 10% din termenul de garanţie.
- În cadrul termenului de garanţie, la cererea cumpărătorului, se restituie contravaloarea produsului, dacă acesta s-a defectat de cel puţin 3 ori în prima jumătate a termenului de garanţie sau dacă produsul care a fost deja înlocuit s-a defectat.
Notă: Produsele sau piesele defecte ce au fost înlocuite în perioada de garanţie, devin proprietatea SC PROFESSIONAL BEAUTY WORLD S.R.L (www.visuel.ro/beautyacademy/).
PIERDEREA GARANŢIEI
Garanţia se pierde la îndeplinirea oricăreia din condiţiile de mai jos:
- Nerespectarea de către cumpărător a condiţiilor de transport, manipulare, instalare, utilizare şi întreţinere precizate în prospectele şi instrucţiunile ce însoţesc produsul la livrare şi de care cumpărătorul a luat cunoşti nţă.
- Nerespectarea parametrilor tehnici specificaţi în instrucţiunile de utilizare (ex.: tensiune de alimentare, presiune apă, temperatură, mediu ambiant, etc.)
- Constatarea de către specialiştii unităţilor de service a faptului că defectul reclamat se datorează vinei cumpărătorului.
- Incredinţarea produsului spre a fi reparat altor persoane/firme neautorizare de către PROFESSIONAL BEAUTY WORLD S.R.L
- Utilizarea produselor în alte scopuri decât cele pentru care au fost concepute.
- Modificarea/desigilarea aparatului de către persoane necalificate/neautorizate de către PROFESSIONAL BEAUTY WORLD S.R.L
- Schimbarea stării originale a produsului, păstrarea în condiţii improprii, expunerea la acţiunea substanţelor chimice, corozive, expunerea la intemperii ce pot deteriora produsul. Reparaţiile efectuate de persoane/firme neautorizate de PROFESSIONAL BEAUTY WORLD S.R.L asupra produsului, pot produce defecţiuni iremediabile şi conduc în mod automat la pierderea garanţiei. Pentru a evita aceste situaţii, efectuarea oricăror reparaţii/intervenţii/modificări se va face numai la unităţile service abilitate de PROFESSIONAL BEAUTY WORLD S.R.L